top of page

Succesvolle persoonlijke kredietmigratie

Bij Ohpen

Logo Ohpen

Context

Ohpen is een core-banking softwareleverancier voor klanten in de financiële sector. Ze bieden producten aan voor hypotheken, leningen, sparen, beleggen en pensioenen. Een klant van Ohpen, gericht op het beheer van hypotheken en consumptief krediet, moest een nieuw aangekochte leningportefeuille met 55.000 leningen naar hun backofficesysteem migreren. Hun uitdaging? De complexe migratie op tijd en binnen het beschikbare budget voltooien.

Nravl leverde de structuur en expertise om met succes een complex portfolio van 55.000 leningen te migreren. Het project bleef op schema en binnen het budget, met minimale verstoring van de bedrijfsprocessen van klanten. Duidelijke communicatie en een gerichte aanpak waren cruciaal voor het succes van het project.

— Didiér Adams, Migration Project Manager

Onze aanpak

Ohpen vroeg Nravl om de migratie te begeleiden. Wij brachten structuur aan in het projectteam. Daarnaast analyseerden we de communicatie en samenwerking binnen het team. Deze verbeteringen voerden we samen met de klant door. Door efficiënt en effectief te werken, verkortten we de doorlooptijd van de migratie. We maakten het benodigde werk inzichtelijk en hielpen bij het prioriteren. Zo konden we onderbouwde keuzes maken. Op deze manier voegden we optimaal waarde toe voor iedere beschikbare euro.

Onze resultaten

Door de gestructureerde aanpak en door het optimaliseren van de communicatie en samenwerking hebben we succesvol 55.000 consumptieve leningen gemigreerd. De migratie is conform de gestelde tijdslijnen en binnen budget opgeleverd met minimale nazorg.

bottom of page