Gestroomlijnde software releases
Bij RNHB
Context
Onze klant RNHB verstrekt kredieten aan particuliere- en zakelijke klanten. Hiermee financieren deze klanten de aankoop en herfinanciering van vastgoed, voornamelijk gericht op de verhuurmarkt. De uitdaging voor RNHB? Drie keer per jaar een grote software upgrade van hun leverancier live krijgen. Dit moet gebeuren zonder operationele problemen en met minimale resources. Het testproces moet daarom geoptimaliseerd worden en de benodigde kennis moet duurzaam worden geborgd binnen de IT-organisatie.
De toegevoegde waarde van de samenwerking met Nravl is met name hun kennis van de financiële- en hypothekensector. Daarnaast bieden zij, als implementatie van onze belangrijkste softwareleverancier, ons een verbeterd kwaliteitsniveau op het gebied van product- en platformreleases.
— Stephan de Jongh, IT-productmanager bij RNHB
Onze aanpak
Om inzicht te krijgen in de huidige situatie en de meest waardevolle verbeterpunten te identificeren, voeren we een quickscan uit. Het resultaat omvat een duidelijke testbasis, een regressieplan en een plan van aanpak. Tijdens elke release analyseren we de release notes, bepalen we de impact van de wijzigingen en adviseren we over aanvullende tests. Onze consultants testen grondig, communiceren de resultaten en volgen eventuele bevindingen op. Wanneer RNHB tevreden is met de testresultaten, implementeren we de nieuwe versie. Mochten er wensen zijn om onze samenwerking te versterken, dan bespreken we deze samen. Zo verbeteren we de klanttevredenheid verder.
Onze resultaten
Dankzij onze unieke en gestructureerde aanpak begeleiden we RNHB succesvol en soepel door elke software-release. Zo blijven kennis en continuïteit geborgd, en kan de organisatie zich richten op haar kerntaken. Hoe kun je onze Test Management service het beste omschrijven? Efficiënt, doordacht en doelgericht.